| HOME | WESTERMO | WAGO | ELPRO | KONTAKT |

          WAGO brošura referenci u brodogradnji i pratećoj industriji

          Tijekom godina WAGO je skupio impresivan broj primjera uspješne primjene svoje opreme u širokom rasponu industrijskih aplikacija. U brodogradnji se najviše ističu WAGO elektrospojne komponente koje koriste patentirani CAGE CLAMP način spoja oprugom, za siguran i pouzdan električni spoj otporan na vibracije. Samom količinom isporučenih komponenti WAGO se može smjestiti u kategoriju specijaliziranih dobavljača elektrospojnih komponenti za brodarsku industriju, iako ta industrija nije najveće područje WAGO interesa. Pojavom WAGO-I/O-SYSTEM sustava za automatizaciju i pribavljanjem brojnih brodskih certifikata za taj sustav i njegove komponente, sve se više javljaju primjeri integracije WAGO rješenja u kompleksnim brodskim sustavima.
          Pregled WAGO referenci i primjere uspješne integracije WAGO proizvoda i rješenja u brodogradnji te on-shore i off-shore sektorima možete pronaći u WAGO brošuri Reference - marine engineering.
          Postoji nekoliko referenci koje zahtijevaju posebnu pozornost jer potvrđuju WAGO status svjetskog lidera i dobavljača opreme za najzahtjevnije aplikacije:


Rusija: projekt "Sea Launch"


Objekt: zajednički projekt Rusije, Ukrajine, SAD i Norveške - raketni lansirni sustav za civilna istraživanja
Dio korištene opreme:


Modularni PCB spojni blokovi; 2.5mm²; Serija 255





Interface moduli; 2.5mm²; Serija 289




Terminalske trake za 2 vodiča za pričvršćivanje prirubnica; 1.5mm²; Serija 260




Matrične spojne kutije sa 32 izvoda, uska izvedba za 19' kućište; 1.5mm²; Serija 726




Matrične spojne kutije sa 80 izvoda; 1.5mm²; Serija 726





Spojna stezaljka za 3 vodiča; 2.5mm²; Serija 280



Područje primjene - čitavi kontrolni sustav na lansirnoj lokaciji:



Njemačka: Howaldtswerke Deutsche Werft (HDW)


Objekt: Podmornice - U212, U214, klasa Dupin
Područje primjene: električne instalacije i distribucijske kutije
Dio korištene opreme:


Spojna stezaljka za 3 vodiča; 2.5mm²; Serija 280





Spojna stezaljka za 2 vodiča; 4mm²; Serija 281






Spojna stezaljka za 2 vodiča; 6mm²; Serija 282






Spojna stezaljka za 2 vodiča; 10mm²; Serija 284







Spojna stezaljka za 2 vodiča; 16mm²; Serija 283





Njemačka: MTU Friedrichshafen GmbH

Objekt: Luksuzne jahte
Područje primjene: sustav za kontrolu i nadzor
Dio korištene opreme:



Tro-razinska spojna stezaljka; 2.5mm²; Serija 280





Dvo-razinska spojna stezaljka; 4mm²; Serija 281




Utični modul - sklopka; Serija 286





Modul za montažu na DIN-šinu -sigurnosni relej; Serija 288





CANopen programabilan fieldbus kontroler; Serija 750




Dvo-kanalni relejni izlazni modul; Serija 750



"Blue Line" sustav za kontrolu i nadzor:




          WINSTA® brzo i lako stvara magično ambientalno osvjetljenje na brodovima za krstarenje
          Zahvaljujući upotrebi WINSTA spojnog sustava brodogradilište Meyer Werft GmbH skraćuje vrijeme sklapanja osvjetljenja na svojim brodovima. WINSTA se također koristi za brzo i lagano spajanje osvjetljenja javnih prostora i u kabinama brodova za krstarenje Norveške Linije Krstarenja (Norwegian Cruise Line - NCL) i AIDA Krstarenja. Ovo prebacivanje s klasičnog ožičenja svjetala na najnovije utorne instalacije također smanjuje broj potrebnih radnih koraka i uvelike smanjuje mogućnost greške jer se pojedinačne linije spajaju korištenjem međusobno neizmjenjivih konektora i utora. Time se štedi vrijeme tijekom faze postavljanja, koja je često usko grlo pri konstrukciji, pogotovo sa sve kraćim rokovima isporuke za krstareće brodove.

          Električne instalacije olakšane korištenjem WINSTA utora i utičnica kodiranih bojom

          Konstrukcija interijera broda Norwegian Pearl ubrzano se privodi kraju u brodogradilištu Meyer. Firma G+H PreCab GmbH specijalizirana je za proizvodnju vlastitog namještaja i zidnih panela u vlastitim radionicama. Kabine na Norwegian Pearlu pripremaju se korištenjem pred-proizvedenog ožičenja iz WINSTA programa. Kompanija odgovorna za instalacije dobavila je konektore za kabinsku distribuciju opremljene WINSTA utorima koji imaju vlastito kodiranje i označavanje bojama, čime se eliminira mogućnost greške pri spajanju. Prije same konstrukcije, Meyer brodograditelji su naručili cijelo osvjetljenje zajedno s WINSTA utorima.
          Riječima Helmuta Watermanna, majstora električara u brodogradilištu Meyer: "Korištenjem ovih WINSTA komponenti uspjeli smo smanjiti instalacijski period stropnih dijelova za otprilike 30%. Prihvatni testovi također su olakšani jer WINSTA dolazi već certificirana."


          WAGO-I/O-SYSTEM 750 pod jedrima

          Samo par tjedana nakon certificiranja za brodske primjene WAGO sustav za automatizaciju procesa instaliran je na "Alexander von Humbolt" za sistemski nadzor i kontrolu glavnog motora. Iako je ime trupa "Alexander von Humbolt" poznato samo nekolicini, sam brod (nadimka "Alex") je slavan - radi se o tro-jarbolašu iz poznate reklame za pivo Becks.
          Ipak oglašavanje je samo manji dio zadataka koje Alex obavlja. Primarno radi se o brodu za obuku mladih pomoraca i to, zajedno s činjenicom da Alex plovi na svih sedam mora unatoč veličini od samo 60m, što znači da se na ovaj brod postavljaju dodatni zahtjevi sigurnosti.
          Jedan od najvažnijih zahtjeva sigurnosti je kratko vrijeme odziva motora. Operacije nad Dizel motorom ovog broda do sada su zahtijevale puno ručnog rada. Prije paljenja motor se morao nauljiti, što se postizalo odvojenom ručnom pumpom na stlačeni zrak. Iz sigurnosnih razloga korištena su dva odvojena spremnika zraka stlačenog kompresorom. Ručno pokretanje motora zahtijevalo je, uz pred-uljenje, ručnu provjeru i nadzor raznih parametara kao što su početni tlak zraka, temparatura pred-paljenja itd., kao i ručno operiranje nekoliko ventila za gorivo i zrak. Cijeli je proces trajao nekoliko minuta što nije odgovaralo zahtijevima sigurnosti u situacijama koje zahtjevaju kratkotrajno manevriranje pomoću motora, pri npr. kretanju kanalom ili rijekom.
          Upotrebom WAGO kontrolera temeljenog na WAGO-I/O-SYSTEM 750 postignuto je pokretanje motora unutar samo 15 sekundi od pritiska kontrole na operatorskom panelu. Sustav na Alexu realiziran je kao skup nodova s programibilnim Ethernet kontrolerom. Zbog modularnog dizajna moguće je vrlo učinkovito i ekonomično zabilježiti i procesirati broj okretaja u minuti (RPM), pritisak ulja, početni tlak zraka, temparaturu prije paljenja i sl. Operator stroja Marco Rinkel je posebno ponosan na opsežnu vizualizaciju, potpuno kreiranu WAGO PRO softwareom. Dodatne funkcije neovisne o RPM kao što su zadrška otpusta i alarmni blokovi pružaju dodatnu sigurnost i udobnost korištenja. Torstn Hutloff objašnjava: "WAGO-I/O-SYSTEM 750 radi jako dobro unutar tehnološkog sustava plovila. To je u početku stvaralo neke sumnje da li se može nositi s teškim zahtjevima na moru. Ipak, sada je posada sigurna u pouzdanost komponenti. Fino uštiman i ponovljiv proces paljenja također štiti motor."
          Više informacija


          IPC osiguravaju upravljanje energijom na najvećem svjetskom solarnom brodu
          Industrijska računala WAGO serije 758 - IPC (IndustrialPC) koriste se za menadžment energije za Turanor PlanetSolar, najveći solarno pogonjen brod na svijetu. Turanor je katamaransko istraživačko plovilo za iskorištenje solarne energije koji je osmislio Raphaël Domjan, švicarski eko-avanturist i osnivač PlanetSolar kompanije. Turanor se 2011.god. otisnuo na solarno pogonjeno putovanje oko svijeta sa stanicama u San Franciscu i New Yorku. Po PlanetSolaru, ovo putovanje je bilo prvi solarno pogonjen obilazak globusa.
          Plovilo je 31 metar dugo, 15 metara široko i 7.7 metara visoko. Dizajnirao ga je Craig Looms s Novog Zelanda, a ovu investiciju od 10. mil. eura financirao je njemački poduzetnik Immo Ströher uz pomoć brojnih sponzora, partnera i dobavljača kao što je WAGO Contact SA iz Švicarske. Ova kompanija, članica WAGO grupe, opskrbila je Turanor s IPCevima za kontrolne funkcije i električnim komponentama za sigurne elektromehaničke spojeve oprugom otporne na vibracije.
          Brod ima 500+ kvadratnih metara photovoltaic panela i nosi 11 tona baterija (s oplatom), uključujući 388V litij ion (NCA) baterije. Za održavanje planirane srednje brzine od 7.5 čvorova kroz 31 069 milja i 140 dana putovanja Tiranor koristi tri primjerka IPCa WAGO 758 serije s funkcijom kontrole i električnim komponentama. WAGO IPCevi putem 13 CAN bus couplera kontroliraju punjenje za tri baterije i 10 Drivetek Maximum Power Pick Tracker uređaja, DC/DC konvertera koji se koriste za poboljšanje solarne apsorpcije PV panela. To također pridonosi sigurnosti za četveročlanu posadu jer Turanor nema backup rješenja za upravljanje i pogon.

Wago u
brodogradnji
Wago oprema
Wago certifikati
Wago reference
Westermo u brodogradnji
Westermo oprema
Westermo certifikati
Westermo reference
MICROSTAR - partner za automatizaciju u pomorstvu